Iniciativas Rurales

Esta semana recorriendo, como dice la ronda de Boltaña, “este pequeño país perdido” he tenido la gran fortuna de encontrarme con dos personas que han enfocado su vida en un proyecto vital/negocio arraigado cien por cien a la tierra, a intentar producir algo propio, utilizando los recursos endógenos de la zona y sobre todo un intento de puesta en valor del medio rural en el que viven y quieren seguir viviendo. Sabiendo que esta decisión de montar su empresa en una pequeña localidad tiene unos inconvenientes que van incluidos y son inherentes al mundo rural; pero nos han demostrado que todo ello se supera con ganas, ingenio y muchas ganas de trabajar y amor por esta tierra. Estos dos jóvenes empresarios han renunciado por voluntad propia a las facilidades que podrían tener en una gran urbe, tanto infraestructurales como de comunicación. Saben que tienen que trabajar más tiempo y mucho más duro para obtener la misma producción que otros.

Este proyecto se enfrenta a estas dificultades con un objetivo claro, quiero seguir viviendo en mi localidad y quiero darle vida al mundo rural. Ese mundo rural al que todos pertenecemos y del que todos dependemos y que poco a poco nos están empujando de diversas maneras a abandonarlo por la gran urbe. Al conocer estos proyectos te das cuenta de la gran cantidad de verdaderos emprendedores que tenemos en Aragón y de la diversidad de productos, tanto agroalimentarios o turísticos como histórico-culturales que tenemos, sabemos pero no explotamos de la manera más eficiente ya sea por dejadez en algunos casos o por falta de medios en la gran mayoría de las ocasiones, por falta de inyección económica para proyectos realmente viables. ¿Cuántos millones de euros se han invertido en obras megalómanas y sin sentido? A cualquier aragonés se le vendrán una cuantas en su redolada y mientras nuestra red de comunicación sigue siendo de hace 60/70 años y los verdaderos emprendedores se quedan sin financiación para montar cualquier tipo de proyecto que da valor y pone en valor un territorio, fija población y da puestos de trabajo.

En su producto esta algo que no se puede encontrar en otro, el alma, las ganas depositadas en un proyecto. Que has puesto todo en ello y no hablo solo del aspecto económico sino del inmaterial, del sentimental, su biera tiene parte de su alma, al compartirla compartes con ellos y con otros muchos emprendedores rurales esas ganas y entusiasmo de mantener vivos nuestros pueblos, nuestra tierra, nuestro país, nuestro Aragón

Gracias a Chesus y Kike, y su proyecto Ordio Minero.
——————————————————————————————————
lignitoliquido
Ista semana recorrendo, como diz a ronda de Boltaña, “iste chicot país perdiu” he tenito a gran onra de trobar-me con dos presonas qu’han endrezato la suya bida en un procheuto bital bi ficato zien per zien a la tierra, a mirar de produzir bella cosa propia, emplegando los recursos endochenos d’a redolada e más que más fer l’adempribio de meter en balor d’o meyo rural en o cualo biben e quieren continar bibindo. Sapendo qu’ista dezisión d’amontar a suya interpresa en un chiquet lugar tien uns incombeniéns que ban incluyitos e son suyizos a lo mundo rural; pero mos han contrimostrato que tot ixo se supera con ganas, inchenio e muitas ganas de treballar-ie contrimostrando un gran aimor per ista tierra. Istos dos chobens emprendedors han renunceato per boluntat propia a las facilidaz que poderban tener en una gran urbe, tanto infraestruturals como de comunicazión. Sapen qu’han de treballar-ie mas tiempo e muito mas duro t’aconsiguir a mesma produzión qu’otris.

Iste procheuto s’enfronta a istas dificultaz con un ochetibo esclatero: quieren continar bibindo en o suyo lugar e quieren fer-li bida a lo mundo rural. Ixe mundo rural a lo que toz pertenexemos e d’o que toz pendemos e que chino chano nos son empentando de diferéns trazas ta albandonar-lo per a gran urbe. En conoxer istos procheutos paras cuenta d’a gran cantidat de berdaders emprendedors que tenemos en Aragón e d’a dibersidat de produtos, tanto agroalimentarios u turisticos como istorico-culturals que tenemos, en sapemos pero no esclatamos d’a traza mas eficién ya siga per dexadez en cualques casos u per falta de meyos en a gran mayoría d’as begadas, per falta d’indizión economica ta procheutos reyalmén biables. Cuántos millóns d’euros s’han imbertito en obras megalomanas e sin sentito? A cualsiquier aragonés li ne bendrá una cuantas en a suya redolada e mientres o nuestro rete de comunicazión contina estando de fa 60/70 añadas e os berdaders emprendedors se quedan sin de financiazión t’amontar cualsiquier mena de procheuto que da balor e mete en balor un territorio, fica poblazión e da puestos de treballo.

En o suyo produto bi ha bella cosa que no se puede trobar en unatro, o esmo, as ganas ficadas en un procheuto. Qu’has meso tot en ixo e no charro sólo que de l’aspeuto economico sino d’o inmaterial, d’o sentimental, a suyo biera, o suyo “Ordio Minero”, tiene parti d’o suyo esmo, en compartir-la compartes con ellos e con muitos atros emprendedors rurals ixas ganas e entusiasmo de mantener bibos os nuestros lugars, a nuestra tierra, o nuestro país, o nuestro Aragón.

Grazias a Chesus e Kike, e lo suyo procheuto Ordio Minero

Deja un comentario